Angry Birds strygemærker. Vi skal blot tilbage til 2009 hvor de sure fugle første gang dukked op på Apples iPhone. Siden er det gået hen og blevet en af de største spil succeser de seneste år. Rovio, der har lavet spillet har formået at kapitalisere stort på succesen.
De fleste spil succeser tjener deres penge på salg af spillet og køb i spillet. Det gør Angry Birds også. Modsat mange andre spil, så formåede Rovio lyn hurtigt at få omsat populariteten til at lancere et hav af nye produkter. Bl.a en masse forskelligt legetøj, bamser, blade, drikkevarer og nu også snart en spillefilm.
Det gjorde at de lyn hurtigt tjente mere på merchandise end på salg af spillet.
Det er ganske heldigt, for ellers havde vi ikke haft muligheden for at købe strygemærker med Angry Birds. For både børn og vokse elsker de sjove men sure fugle og de nuttede grise.
Vores dreng har en stor forkærlighed for Angry Birds, både at spille spillet, men også for at have figurer på væggen, og strygemærker på bukser og bluse. Det er en sikker succes.